Bradul..


Bradul de Crăciun

                În perioada sărbătorilor de Crăciun în fiecare casă există câte un brad împodobit. Acesta este așezat în centrul casei și toți membrii familiei se adună în jurul lui și cântă colinde sau împart cadouri. Dar oare de ce facem aceasta? Este o legendă în spatele acestui brad?

                Bradul, în tradiția românească este asociat din vechi timpuri cu ideea de nemurire, fiind impodobit inițial la nunți. La fel și în cazul sărbătorii de Crăciun, nașterea lui Isus Cristos cel nemuritor, bradul devine simbolul pruncului Isus. În tara mea această tradiție a apărut dupa anul 1800 când tinerii studenți plecați la studii în străinătate, revin în România cu idei noi, inclusiv impodobirea bradului. La început această traditie era respectată doar de cei bogați.

                Din povestirile bunicii mele bradul de Crăciun din trecut era infrumusețat cu lucruri simple precum: covrigi, mere, nuci sau hârtie colorată. Se alegea din pădure un brad, nu foarte mare; era tăiat de către un bărbat, de obicei tatăl bunicii mele. Acesta era ținut în casă  până de sărbătoarea Bobotezei când se finalizează sărbătorile iernii.

                Anul acesta am împodobit bradul împreună cu bunica mea Viorica, doar că nu am folosit decorațiunile pe  care le folosea ea în trecut, ci am pus globuri colorate și beteală multicoloră. E o bucurie în familia mea împodobirea bradului. Despre globurile de Crăciun voi scrie în articolul următor.




Comentarii